Lana Fredriksson ♥

Alla inlägg under januari 2011

Av Lana Fredriksson - 12 januari 2011 17:22

Dag 6, Min favorit plats !


har ingen favorit plats, för asso.. bara jag är med folk jag gillar så är de bra ;pp en plats jag inte gillar är skolan, eller, det är lektionerna jag int gillar. rasterna och det är bra (yy' 


btw, vi har ju fått nya lärare.. IGEN . bara för alla lämnar oss xd men iaf, jag fick den sämsta läraren som mentor... inte bra asso, men det är inget att oroa sig för, hon kommer ändå sluta snart säkert ;) hihi (a' 



pussN     

//

 


Lana Fredriksson   

Av Lana Fredriksson - 11 januari 2011 22:32

Dag 5, Fyra bilder som gör mig glad ! 


ny data så har int så många bilder här :p



    en bild som jag tog för typ 1 år sen med min bästavän :) den betyder mkt för mig och jag garvar nästan varje gång jag ser den.. darii ( bästavän ) vet varför ;) 


     den här bilden gör mig int glad, den gör ba så att jag garvar och tänker på minnena jag har med den här cheyN  :) 


man föds till bajare, allt annat är förlossningsskador :)    sommartider !


   hihi, mongoooo :D


jaja, det blev 5 bilder ist :PpPpPpPp



pussN    

//


Lana Fredriksson  

Av Lana Fredriksson - 10 januari 2011 20:45

Dag 4, En nytagen bild !



såg att rubrikerna hade blivit lite knaas xd så ändra namnet ;)) 



här är en bild jag tog nyss ; 



   mobbadbild.se. ;s menmen, barca i mitt     




NU VET NI ! :D



pussN   

//


Lana Fredriksson   



Av Lana Fredriksson - 9 januari 2011 20:21

Dag 3, Min favorit bok/böcker !


jag gillar ingen speciell bok, men gillar böcker av ; Emma Granholm och Kattarina von Bredow, så om ni har läst någon bok av dom så fattar ni vilken typ av böcker jag gillar. men det finns en bok jag läste för ett tag sen som heter "för bra för att dö", den va bra, här är beskrivningen ; 




I skolan härskar Drottning Alva och hennes hov. De har smulat sönder Stella under lång tid, sakta malt ner henne. Men så händer något avgörande precis innan påsklovet. Stella bestämmer sig för att göra allvar av det som hon har tänkt på en längre tid. Ta bort sig själv. Försvinna. Ta livet av sig.

På nätet träffar hon Joel, som också vill dö men av helt andra skäl. De två bildar en självmordspakt. Vi får följa deras väg inåt mörkret tills något oväntat händer.




den låter typ hemsk, men den är bra.. 



NU VET NI ! :D 



btw, svar på kommentar på andra bloggen (kommentera här, int där...) ; 


Anonym om NY BLOGG !!:

är du kär i någon? eller gillar du någon iaf?

SVAR ; kommentera int anonymt. -.-
som jag skrev på kommentar saken på andra bloggen; bra fråga..
å om du känner mig tkr jag du ska messa mig när du ser de här.. 


pussN   

//


Lana Fredriksson   

Av Lana Fredriksson - 8 januari 2011 19:07

Dag 2, Tre favorit program på tv !




asso.. haha, *ÄLSKA*

 



 älskar deras sjuka humor.. man kan liksom inte hata dom små sjuka jävlarna :D

 


såklart man kollar på the simpsons.. men, hatar dom typ första avsnitten, så sjukt dålig kvalité.. får typ ont i ögonen xd å deras röster är så konstiga.. så kollar mest på dom nya , som äe sjukt roliga :D 

  

brukar kolla på family gay, fast.. deras humor är ba konstig. dålig omgjord kopia av simpsons. asso dom överdriver.. ;s



NU VET NI ! :D 


btw, längtar sjukt mkt t skolan.. int lektionerna å sånt shit, men mina bebiisar Astrid å Märta.. ;// men på måndag så blire kul :D


Märta hälsar, just so u knoooow :D 




pussN   

//


Lana Fredriksson   

Av Lana Fredriksson - 8 januari 2011 19:01

hihi... ehm, jag hitta en bättre sån där lista, så tar den istället ;$

 som ni ser har jag ju redan gjort första typ, så ska låta det andra vara kvar, å börja med dag 2, i nästa inlägg som jag ska börja med när jag är klar med det här inlägget ;) 


här är nya listan ; 


Dag 01- Presentation av mig själv
Dag 02- Tre favorit program på tv
Dag 03- Min favorit bok/böcker
Dag 04- En nytagen bild
Dag 05- Fyra bilder som gör mig glad
Dag 06- Min favorit plats
Dag 07- Två utomlandsbilder
Dag 08- Ett minne jag har
Dag 09- En person som betyder mycket för mig.
Dag 10- Tre saker som finns i mitt rum
Dag 11- Tio saningar om mig
Dag 12- Någon jag saknar
Dag 13- Två saker jag längtar efter
Dag 14- Fem webbsidor som jag ofta är inne på
Dag 15- Två saker jag inte skulle klara mig utan
Dag 16- En bild som är från när jag var liten
Dag 17- Min favorit film när jag var liten 
Dag 18- Min första kyss
Dag 19- Det här upprör mig
Dag 20- Tio saker jag gillar att göra
Dag 21- Mina favorit dagar på året
Dag 22- Min favorit låt
Dag 23- Vad jag vill bli när jag blir stor
Dag 24- Min förebild/idol
Dag 25- Mitt bästa skämt
Dag 26- Vad jag avskyr mest
Dag 27- Min dag
Dag 28- Mina syskon
Dag 29- En sak jag önskar jag fick uppleva igen
Dag 30- En sak jag gör varje dag



pussN   

//


Lana Fredriksson   

Av Lana Fredriksson - 7 januari 2011 21:20

Dag 2, min första kärlek !



hmmm.... måste vart nån på dagis :P 



haha, 



pussN   


//


Lana Fredriksson   

Av Lana Fredriksson - 6 januari 2011 23:03

Dag 1, om mig !



som ni redan vet så heter jag Lana,  jag är en tjej på 13 år :) 
bor i Stockholm, Huddinge, med hela min familj. alltså min mamma, pappa och syster .
jag har bott där sen jag föddes, så jag har liksom aldrig bott någon annanstans :p känns lite mobbat, men egentligen så är det ju bra. har ju aldrig behövt packa alla mina saker i massa lådor och flytta till något random ställe där man inte känner någon ( ni kommer fatta varför jag tycker det är bra när jag har gjort alla dagar ). om ni har läst min andra blogg så vet ni ju typ vad jag brukar göra, men för er som inte vet så brukar jag spendera dagarna i skolan ( som jag hatar) och med kompisar (y' skulle aldrig klara av skolan utan dom.. skulle typ dött halvvägs påväg t skolan xd haha..  som person är jag nästan alltid hyper, fast ibland inte.. alla har ju sina dåliga dagar. jag är en ganska blyg person, men brukar uppfattas som en bitch. tror det är för att jag är ganska kaxig mot folk jag inte känner, men asso dom som känner mig fattar att jag driver.. så det är typ därför. haha, där har jag ju bara mig själv att skylla :p ehm, har en ganska sjuk humor.. och jag brukar skriva som jag tänker, så det är därför det är lite "ehm" och "aa.." i mina inlägg :p jag är ca 169, för er som bryr er... x] vissa säger att jag ser ganska kort ut på bilder på mig, men.. så är det inte :p när jag va liten så va jag och min syster gaalnaa i djur, så har haft ganska många husdjur . nu pallar vi inte med djur,för båda har ju liksom annat att tänka på. just nu har vi en kanarie fågel ( stavning?) som jag stör mig grooovt på, en sköldpadda.. som äcklar mig , alltså missförstå mig inte, vissa sköldpaddor är hur gulliga som helst, men min ser helt cp ut.. tror det är för att den är gammal, eller bara föddes ful.. nej nu känner jag mig taskig, men jajja. shit.. när jag tänker på det så har jag lite djur.. HAHA, det där va inte ens kul.. tror ni fattar hur jag är som person och sånt nu, typ lite cp.. HIHI, absolut inte normal :D men det är bara bra.. enligt mig (y'  vissa kallar mig fjortis, eller wb.. dom som kallar mig det är antingen töntar, folk som inte känner mig, eller folk som är avundsjuka. för liksom, jag erkänner att jag var det förut, t.ex 2009, men nu är det ute.. och folk som är det nu är ju liiite efter, men jaja, det är deras liv, inte mitt. så varför ska jag bry mig liksom ? ;o  kanske skriver lite fjortis aktigt ibland, men asso jag är van, och orkar inte skriva hela ord ibland. 
sist och det viktigaste.. musik.  Det är en sak jag absolut inte kan leva utan, brukar skriva texter, ibland låttexter, och ibland bara texter om vad jag tycker. kommer säkert lägga ut  några av mina egna texter då och då ;pp jag måste lyssna på musik på lektioner, när jag pluggar, åker bil, buss ,tåg.. aa ni fattar, jag måste ALLTID lyssna på musik eller sjunga :D vissa stör sig på det, men det är liksom en del av mig.. så det måste dom vänja sig vid, eller aa, tror dom redan har gjort det :D spelar gitarr, håller fortf på och lär mig, så säger liksom inte att jag är världs bäst. men saker jag vill lära mig lär jag mig ganska snabbt, så snart är jag säkert de ! :D hih, nejdåe.. en sak jag inte är bra på är att byta ackord :p det går ganska segt.. men man måste ju träna ;) juste en till sak, jag har sämst minne. brukar driva om det ibland, men ibland stör jag mig så jävla mycket på det. för det gör så att jag inte kan spela så långa låtar med många ackord i sig, och har väldigt svårt att komma ihåg låttexter. måste typ lyssna på låten och kolla på texten i .. jag vet inte hur länge, men länge . 
nu vet ni det mesta om mig.. hoppas ni typ gillar texten och fortsätter följa min blogg :) 

som ni redan vet så heter jag Lana,  jag är en tjej på 13 år :)

Bor i Stockholm, Huddinge, med hela min familj. Alltså min mamma, pappa och syster. Jag har bott här sen jag föddes, så jag har liksom aldrig bott någon annanstans :p Känns lite mobbat, men egentligen så är det ju bra. Har ju aldrig behövt packa alla mina saker i massa lådor och flytta till något random ställe där man inte känner någon ( ni kommer fatta varför jag tycker det är bra när jag har gjort alla dagar ). Om ni har läst min andra blogg så vet ni ju typ vad jag brukar göra, men för er som inte vet så brukar jag spendera dagarna i skolan ( som jag hatar) och med kompisar (y' skulle aldrig klara av skolan utan dom.. Skulle typ dött halvvägs påväg t skolan xd Haha..  Som person är jag nästan alltid hyper, fast ibland inte.. Alla har ju sina dåliga dagar. Jag är en ganska blyg person, men kan ( å brukar) uppfattas som en bitch. Tror det är för att jag är ganska kaxig mot folk jag inte känner så bra, men asso dom som känner mig fattar att jag driver.. Så det är typ därför. Haha, där har jag ju bara mig själv att skylla :p Ehm, har en ganska sjuk humor enligt många.. Jag brukar skriva som jag tänker, så det är därför det är lite "ehm" och "aa.." i mina inlägg :p Jag är ca 169, för er som bryr er... x] Vissa säger att jag ser ganska kort ut på bilder på mig, men.. Så är det inte :p När jag va liten så va jag och min syster gaalnaa i djur, så har haft ganska många husdjur . Nu pallar vi inte med djur,för båda har ju liksom annat att tänka på. Just nu har vi en kanarie fågel ( stavning?) som jag stör mig grooovt på, en sköldpadda.. Som äcklar mig , alltså missförstå mig inte, vissa sköldpaddor är hur gulliga som helst, men min ser helt cp ut.. Tror det är för att den är gammal, eller så föddes den ful.. Nej nu känner jag mig taskig, men jajja. Shit.. När jag tänker på det så har jag lite djur.. HAHA, det där va inte ens kul.. Tror ni fattar hur jag är som person och sånt nu, typ lite cp.. HIHI, absolut inte normal :D Men det är bara bra.. enligt mig (y'  Vissa kallar mig fjortis, eller wb.. Dom som kallar mig det är antingen töntar, folk som inte känner mig, eller folk som är avundsjuka. För liksom, jag erkänner att jag var det förut, t.ex 2009, men nu är det ute.. Och folk som är det nu är ju liiite efter, men jaja, det är deras liv, inte mitt. Så varför ska jag bry mig liksom ? ;o  Kanske skriver lite fjortis aktigt ibland, men asso jag är van, och orkar inte skriva hela ord ibland.


Sist och det viktigaste.. musik.  Det är en sak jag absolut inte kan leva utan, brukar skriva texter, ibland låttexter, och ibland bara texter om vad jag tycker. Kommer säkert lägga ut  några av mina egna texter då och då ;pp Jag måste lyssna på musik på lektioner, när jag pluggar, åker bil, buss ,tåg.. Aa ni fattar, jag måste ALLTID lyssna på musik eller sjunga :D Vissa stör sig på det, men det är liksom en del av mig.. Så det måste dom vänja sig vid, eller aa, tror dom redan har gjort det :D Spelar gitarr, håller fortf på och lär mig, så säger liksom inte att jag är världs bäst. men saker jag vill lära mig lär jag mig ganska snabbt, så snart är jag säkert de ! :D Hih, nejdåe.. En sak jag inte är bra på är att byta ackord :p Det går ganska segt.. Men man måste ju träna ;) Juste en till sak, jag har sämst minne. Brukar driva om det ibland, men ibland stör jag mig så jävla mycket på det. För det gör så att jag inte kan spela så långa låtar med många ackord i sig, och har väldigt svårt att komma ihåg låttexter. Måste typ lyssna på låten och kolla på texten i .. Jag vet inte hur länge, men länge . 



Nu vet ni det mesta om mig.. Hoppas ni typ gillar texten och fortsätter följa min blogg :) 




   btw, va md Linda idag ;)


pussN   

//

Lana Fredriksson   


Ovido - Quiz & Flashcards